Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OULI Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 8562 NRT 4977 DW 10300 Klstr. -
BT - NT - IMO 5328550 Byg.nr. 0723
Byg.år 1955 Værft B&W. Afløb 1955-05-10. Afleveret 1955-08-16. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 138,99 x 19,05 x 11,66 meter. 470,7 x 62,6 x 35,4 feet (kend.) Maskine Diesel 9720 iHK, B&W 7-cyl. 2SA type 774-VTBF-160 motor.
TeknikFart 16,8 knob. 2 dæk, awningdæk type. 2 master 5 lastrum, 5 luger, 12 pax. Omb. 1967-1968 med kølelast og nye mål (se under bemærkninger)
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til KALIA (Tonga)
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1977-04-00 til Bounty Shipping Ltd. Vila, Tongaøerne og næ. KALIA. Oph. 1997-07-04 i Kaohsiung hos Nan Jong Iron & Steel Co. Arbejdet begyndte 1979-08-03.
ReferencerSR-bilag 1956:0407. B&W K-078. EAC K-146. FEN-06-0854. H&S registr.H&S 1996:2723. H&S 1996:5269. SR-foto 1973:4265 + 1973:4266 + 1973:4268.
Bemærkninger(SR-bilag 1956:0407) Afleveringsmeddelelse. (H&S 1996:2723) Specifikationer for bygning af skrog og maskine. (Fred.) Omb. 1967 til kølelast og nymålt: 6211 / 8435 BRT, 3589 / 4997 NRT, 9000 DWt som åben / lukket shelterdæk type. Havareret 1970-05-01 ved kollision med M/S FRANCES HAMMER i Engelske Kanal. Grundsat, bjærget og repareret. (H&S 1996:5269 = EAC K-146) Tegninger oprindeligt i ØK's arkiv.
Tidligste år
 
1955 Seneste år
 
1979
Reference : Afleveringsmeddelelse
Reference : Foto af SIMBA (I)