Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRPK (udl.) Sam-kode KSB-10177 Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 79 / 71 / 72 NRT 52 / 56 / 59 DW 120 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0108
Byg.år 1910 Værft Skibsbygmester J. Ring Andersen. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 22,49 x 6,37 x 2,08 meter /SR-bilag 1956:0751). Dybde i last 7,2 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning. slettoprigning. + Diesel senere.
TeknikMat. kravel af eg og bøg, 1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by Skillinge Reg.land Sverige Omdøbt fra URDA Omdøbt til -
Rederi Skibsreder Lauritz Petersen, Gilleleje (KSB-09-0268). Rederi
før - efter
Solgt 1920-02-00 Skibsreder Hilmer Raberg, Grönhögen, Kalmar, Sverige. Senere: Nils Edgar Lennart Boberg.
ReferencerSR-bilag 1956:0751. KSB-09-0268. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(SR-bilag 1956:0751) Afskrift fra svensk skibsliste. (H&S 1996:1227 = KSB-09-0268) Salgsdokument fra 1920-02-00. (Flg. 1913 til 1918) under navnet URDA. (Fred.manus.) Data overført til databasen. (JM) Usikkerhed om skibets senere historie, da Fred. skriver: Forladt 1918-01-26 synkefærdig i Atlanterhavet på rejse fra Ibiza til Færøerne. Besætningen bjærget.
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1955
Reference : Skibsoplysninger for
Reference : Salgsdokument for skibet:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1913 - 1917 URDA NRPK Kaptajn J.H. Skov, Svendborg (Flg. 1913 til 1918)
1920 - 1955 NRPK (udl.) Skibsreder Lauritz Petersen, Gilleleje (KSB-09-0268).