ID-nummer | 3807 |
Skibsnavn | MANCHURIA (I) (Rus.) |
Kend.bogstav. | HKCP (Rus.) |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST / PA |
BRT | 6075 / 6193 |
NRT | 3953 |
DW | 7200 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5601498 |
Byg.nr. | 0210 bedding |
Byg.år | 1900 |
Værft | B&W. Afløb 1899-12-02. Afleveret 1900-03-10. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 410,0 x 49,4 x 30,5 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 2500 iHK triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | 2 dæk, spardæk type. 2 master. Passagerskib, fragtskib. |
Person-info | - |
Reg.by | St. Petersburg |
Reg.land | Rusland |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | KANTO MARU (Jap.) |
Rederi | Kontraheret af EAC, København. Ved afleveringen overført til Russian East Asiatic Steamship Co., St. Petersburg. |
Rederi før - efter | Brand 1902 i Port Said. Bjærget, forsejlet til B&W og rep. Opbragt 1904-02-09 af Japan ved Port Arthur, og næ. til KANTO MARU. |
Referencer | ORG-N. REF-03-0389K. EAC K-105. FEN-06-0912. |
H&S registr. | H&S 1996:5203. |
Bemærkninger | Artikel om krigsdeltagelse i japansk-russisk krig 1903-1904. B&W nybygliste. (Fred.) p.133. Under branden 1902 i Port Said sænket for at slukke. Bjærget , provisorisk rep., forsejlet til B&W, rep., igen overladt russiske selskab. (H&S 1996:5203 = EAC K-103) Tegninger oprindeligt fra ØK's arkiv. (Mir.). (FEN-06-0912) Note om rejse med brand i lasten 1902. (StD-3) p.8. |
Tidligste år | 1900 |
Seneste år | 1904 |