Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. HKCP (Rus.) Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST / PA
BRT 6075 / 6193 NRT 3953 DW 7200 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601498 Byg.nr. 0210 bedding
Byg.år 1900 Værft B&W. Afløb 1899-12-02. Afleveret 1900-03-10. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 410,0 x 49,4 x 30,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 2500 iHK triple expansion maskine af værftets type.
Teknik2 dæk, spardæk type. 2 master. Passagerskib, fragtskib.
Person-info-
Reg.by St. Petersburg Reg.land Rusland Omdøbt fra - Omdøbt til KANTO MARU (Jap.)
Rederi Kontraheret af EAC, København. Ved afleveringen overført til Russian East Asiatic Steamship Co., St. Petersburg. Rederi
før - efter
Brand 1902 i Port Said. Bjærget, forsejlet til B&W og rep. Opbragt 1904-02-09 af Japan ved Port Arthur, og næ. til KANTO MARU.
ReferencerORG-N. REF-03-0389K. EAC K-105. FEN-06-0912. H&S registr.H&S 1996:5203.
BemærkningerArtikel om krigsdeltagelse i japansk-russisk krig 1903-1904. B&W nybygliste. (Fred.) p.133. Under branden 1902 i Port Said sænket for at slukke. Bjærget , provisorisk rep., forsejlet til B&W, rep., igen overladt russiske selskab. (H&S 1996:5203 = EAC K-103) Tegninger oprindeligt fra ØK's arkiv. (Mir.). (FEN-06-0912) Note om rejse med brand i lasten 1902. (StD-3) p.8.
Tidligste år
 
1900 Seneste år
 
1904
Reference : Dansk intermezzo i den russisk-japanske krig (1904)
Reference : Note om rejse i 1902 med brand i kobra på MANCHURIA (I)