ID-nummer | 3809 |
Skibsnavn | PARAGUAY |
Kend.bogstav. | OUUP |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 3565,01 / 4625 |
NRT | 2064,39 / 3484 |
DW | 5642 / 6650 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5270478 |
Byg.nr. | 0274 |
Byg.år | 1944 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1943-04-02. Afleveret 1944-04-30. I drift 1945. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 354,6 x 50,6 x 29,2 / 32,8 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 3200 iHK B&W værftets type motor. |
Teknik | Fart 12,5 knob, 2 dæk åben / lukket shelterdæk type. 12 pax. Køleanlæg. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | TRITON TRADER (Lib.) |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Havareret 1944-04-30 ved minesprængning i Kattegat. Solgt 1964-12-15 R. til Triton Tramping Corp. Monrovia, og næ. TRITON TRADER. Oph. 1971-12-10 i Cartagena. |
Referencer | ORG-N. REF-04-0430. BYG K-05. H2. B2. |
H&S registr. | H&S 1996:1317. H&S 1996:3274. |
Bemærkninger | (REF-04-0430) Foto af bomærke på boven. (H&S 1996:1317 = BYG K-05) Kapacitetsplan. (H&S 1996:3274) Fotos arkiveret. (Fred.) Klar til aflev. fra værft i 1944, men endelig aflev. i 1945-08-11. (Mir.) (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.480. (Søulyk.) 1944 nr.241. Under slæbning fra Helsingør til Holbæk beskadiget ved minesprængning på position 56.14'3 N og 012.11'7 E. Styremaskine og spil samt aptering beskadiget. |
Tidligste år | 1945 |
Seneste år | 1971 |