ID-nummer | 3869 |
Skibsnavn | FREDERIK 8 / FREDERIK VIII |
Kend.bogstav. | NSMC / OZLB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / EMIGR |
BRT | 11850 |
NRT | 7555 |
DW | 5585 + 2045 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5603520 |
Byg.nr. | 0332 |
Byg.år | 1913 |
Værft | Vulcan Werke AG. Afløb 1913-05-27. Afleveret 1913-12-21. Præsenteret 1913-12-27. |
Byg.by | Stettin |
Byg.land | Polen |
Dimension | 523,5 x 62,3 x 38,3 / 42,8 feet (kend.) Loa. 541,6 feet. |
Maskine | Dampmaskine 11000 iHK 2 stk. 4-cyl. triple exp. type. |
Teknik | Fart 17 knob, dobbelt skrue, 3 dæk, awningdæk type. |
Person-info | Besætning på 311 og passagerer: 121 første, 374 anden og 695 dækspladspassagerer. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Opl. 1935-12-00. Solgt 1936-11-12 R. til Blyth for oph. hos Hughes Bolckow Shipbreaking Co. |
Referencer | ORG-N. REF-06-0712. UDL R-01. Årbog 1979-05. Årbog 1986-05. Årbog 2003-05. FEN-04-0470. FEN-04-0654. |
H&S registr. | H&S 1996:1290. SR-foto. SR 2016:0162. |
Bemærkninger | (REF-06-0712) Udstyret med verdens første oceangående autopilot. Gyrokompas. Foto fra kalender, Anschütz. (H&S 1996:1290) Tegning med tværskibs snit ved spanterne 38, 72, 111 og 152.(BOG) Årbog 1947 p.142, 144. Samt Årbog 1986 p.158. Samt Årbog 2003 p.64. (Fred.) (Vikingen) 1964-06-01 p.21: Detaljer. (ELI) +25 kartotekskort med fartsoplysninger fra aviser og Vikingen. (Udklip) Fartøj, spec. (Dansk Søfartstidende) 1914 p.6: Hovedartikel om skibet. (FEN-04-0654) Om ophugning og farvel i Danmark. (Mir.) (ID3478) p.70f: Beretning fra matros om bord 1935 på nogle rejser til New York. |
Tidligste år | 1920 |
Seneste år | 1936 |