Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDCQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 114 / 113,80 NRT 47 / 53,65 DW - Klstr. 27
BT - NT - IMO 5908992 Byg.nr. 0053
Byg.år 1869 Værft B&W. Afleveret 1869-10-01. Bilbrev 1869-10-09. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 118,1 x 14,7 x 8,6 fod (hovedd.) Maskine Dampmaskine på 55 nHK - 210 iHK, 2x2-cyl. eller 4-cyl? compoundmaskiner af værftets type.
TeknikMat. klink af jern. 1 dæk, 2 master. Rundt spejl, stævn uden pynt.
Person-info-
Reg.by Nakskov / Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til FREJ (Sv.)
Rederi B. Det forenede Dampskibsselskab på Langeland og Lolland, Nakskov. Ankom Nakskov 1869-10-09. Hjs. fra 1873-01-06 var Rudkøbing. Rederi
før - efter
Likvideret 1905, skib auktioneret 1905-09-15. Bud ikke antaget. 1905-11-20 bud afgivet af kaptajn J.E. Löfgren, Stockholm. Solgt 1905-12-20 til Uppsala, og næ. til FREJ. Havde fart i dansk farvand til 1906-05-18 R. udslettet af dansk register. Oph. 1906 i Malmö efter havari i dansk farvand; blev bugseret fra Bagenkop til Malmö.
ReferencerSR-bilag 1968:0053. FEN-12-1724. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(SR-bilag 1968:0053) Beretning om skibets historie. (Fred.) + (Fred.SFDS) (MunchausIII) p.159. (FEN-12-1724) Er en rasterillustration i Illustr. Tid. nr. 11, 1895, med motiv Rudkøbing havn.
Tidligste år
 
1869 Seneste år
 
1906
Reference : SPODSBJERG
Reference : Foto af SPODSBJERG