Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT 791 NRT - DW - Klstr. 270
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1788 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by Braintree, Massachusetts Byg.land USA
Dimension 137,7 x 36,2 feet / fod ? Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 3 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn I.H. Haste, 1779-12-09. (BOG) 1959?. Kaptajn Henrik August Schultz, 1791- Kaptajn Chr. Madsen 1795.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra MASSACHUSSETTS (US) Omdøbt til -
Rederi Købt 1790 til Asiatisk Kompagni, København, i Canton, Kina som erstatning for skib af samme navn, ID=9239. Rederi
før - efter
Solgt 1795 på auktion i København til Blacks Enke & Co. Brændt 1796 i Ostindien. (JM) Og denne situation ses på Jacob Petersen tegning).
ReferencerORG-N. SR-bilag 1949:1837F. SR-bilag 1968:0058. Årbog 1959-01. Årbog 1975-05. Årbog 19898-08. HanP. H&S registr.H&S 1940:0053. H&S 1949:0677. H&S 1963:1167.
BemærkningerBeretning om skibets brand og besætningens redning 1796-04-20. (BOG) Optræder i årbog 1959 p. 12: Tønnes Langøe signeret Bodmeribreve, tilgået H&S. (BOG) Årbog 1975 p.84-92: artikel om forsyning til rejse 1789. (Klem-1) p.244: Rejser til Ostindien 1791 og 1794. Brændt 1796. (RA. As.Komp. skibsprot.) 722, 835 m.fl. Kinarejser 1791-1793 og 1794-1795. (BOG) Årbog 1981 p.91, 93, 96 (usikkerhed om identifikationer af de forskellige skibe med det samme navn. Tjek hellere alle navnesøstre. (H&S 1963:1167 = HanP.) Nr.2: Tegning af Jacob Petersen. (H&S 1976:0391) s/h tryk af skibsportræt 1796 august af Jacob Petersen. (SR-bilag 1949:1837F) Ejet af agent Erichsen med interessenter. (Lehmann: Østen) p.57: Note om forliset. (ID5717) p.179: Gengivelse i kilden af Jacob Petersens tegning på grundlag af fortælling herom.
Tidligste år
 
1788 Seneste år
 
1796
Reference : Fregatten JULIANE MARIEs brand 1796