Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYMS Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 2941,67 NRT 1208 DW 730 Klstr. -
BT - NT - IMO 5341617 Byg.nr. 0254
Byg.år 1939 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1938-12-20. Afleveret 1939-04-13. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 346,8 x 56,6 x 18,3 feet (kend.) Maskine Diesel 5200 iHK B&W 650-VF-90 motor, 2 stk. til dobllet skrue.
TeknikFart 16,5 knob. 1 dæk, jernbanefærge, sporlængde 259,10 meter, 3 spor. 32 jernbanevogne eller 75 bilenheder. 1500 pax.
Person-info-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Sidste år 1982 i Skibslisten. Solgt 1983 og næ. til BAMLE CARRIER II. Næ. 1983 til STONE CARRIER. Nedrigget 1982 til lægter og oph. 1984-03-00 i Antwerpen hos J. Bakker & Zonen.
ReferencerDSB. REF-07-0839. CASSE K-04. HSM R-41. FEN-05-0730. FEN-05-0745. Årbog 1950-05. Årbog 1982-06.H2. H&S registr.H&S 1996:3254. H&S 1996:5104. SR-foto.
Bemærkninger(REF-07-0839) Artikel om kapring i 1944. (H&S 1996:5104 = CASSE K-04) Generalarrangement DSB-tryk. (H&S 1996:3254 = HSM R-41) Linjetegning tværskibs med senter, agterpart. (H&S 1996:3254) Specifikationsbog for maskine. (BOG) Årbog 1950 p.103. + Årbog 1982 p.111.
Tidligste år
 
1939 Seneste år
 
1984
Reference : Færgen STOREBÆLTs kapring november 1944 og den tyske gengældelsesaktion
Reference : Foto af STOREBÆLT
Reference : Foto af STOREBÆLT