ID-nummer | 3990 |
Skibsnavn | THUNBERG |
Kend.bogstav. | NPHT |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / hjulskib |
Brugstype | LST |
BRT | 141,55 |
NRT | 78,98 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0042 |
Byg.år | 1853 |
Værft | Motala Mekaniska Verkstad, skibsbygmester G. Olsson. Bilbrev 1853-09-28. |
Byg.by | Norrköping |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 96,9 x 18,1 x 9,2 fod (kend.) Maskinrum 20,9 fod. |
Maskine | Dampmaskine, 45 nHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Lindholmens Mek. Verkstad instal. 1875, nr. 218. |
Teknik | Fart 9 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, glat stævn, rundt spejl. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Stockholm-Göteborg D/S A/B, Stockholm. Solgt 1863 til Stockholm & Thunberg D/S A/B, Malmö. Solgt 1870 til Öresund D/S A/B, Malmö. 1874-04-01 overtaget af DFDS uformelt. |
Rederi før - efter | Solgt 1874-04-22 til DFDS, København. Skødet dateret 1875-05-10. Reg. i Dk. 1875-12-14. Omb. 1875 til skrueskib. Solgt 1882-07-08 R. til Motala Mekaniska Verkstad / Lindholmens Mek. Verk., Göteborg. Derefter nedrigget til lægter. T.B.226 THUNBERG. |
Referencer | ORG-N. SR-bilag 1985:0195. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (SR-bilag 1985:0195) Tegning og målebrev med nogle oplysninger tilføjet. (Fred.) p.228. |
Tidligste år | 1852 |
Seneste år | 1882 |