Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPHT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype LST
BRT 141,55 NRT 78,98 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0042
Byg.år 1853 Værft Motala Mekaniska Verkstad, skibsbygmester G. Olsson. Bilbrev 1853-09-28. Byg.by Norrköping Byg.land Sverige
Dimension 96,9 x 18,1 x 9,2 fod (kend.) Maskinrum 20,9 fod. Maskine Dampmaskine, 45 nHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Lindholmens Mek. Verkstad instal. 1875, nr. 218.
TeknikFart 9 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, glat stævn, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Stockholm-Göteborg D/S A/B, Stockholm. Solgt 1863 til Stockholm & Thunberg D/S A/B, Malmö. Solgt 1870 til Öresund D/S A/B, Malmö. 1874-04-01 overtaget af DFDS uformelt. Rederi
før - efter
Solgt 1874-04-22 til DFDS, København. Skødet dateret 1875-05-10. Reg. i Dk. 1875-12-14. Omb. 1875 til skrueskib. Solgt 1882-07-08 R. til Motala Mekaniska Verkstad / Lindholmens Mek. Verk., Göteborg. Derefter nedrigget til lægter. T.B.226 THUNBERG.
ReferencerSR-bilag 1985:0195. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1985:0195) Tegning og målebrev med nogle oplysninger tilføjet. (Fred.) p.228.
Tidligste år
 
1852 Seneste år
 
1882
Reference : Tegning og målingsbrev for THUNBERG