Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYCT Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype RORO
BRT 9867 / 4974 NRT 6920 / 3117 DW 12760 / 7875 - 8000 Klstr. -
BT - NT - IMO 7618686 Byg.nr. 0877
Byg.år 1978 Værft B&W. Afløb 1977-11-18. Afleveret 1978-03-03. Bilbrev 1978-02-28. Reg.nr. D-2652. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 122,81 x 20,52 x 12,22 meter (LR) Loa.BB. 133,31 meter Maskine Diesel, 6362 / 5760 iHK Alpha-Diesel fra 2 stk. 12-cyl. 4SA motorer.
TeknikFart 15 - 16,5 knob. Roro type, 2 dæk, agterrampe, 4 mellemdæk maskine og aptering agter, 4 lastrum, 3 luger., 212 - 168 TEUs.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra HAMLET ARIADNE Omdøbt til PILBARA (udl.)
Rederi B. til K/S Multi Ship III / Hamlet A/S som HAMLET ARIADNE, men næ. før aflevering til HAMLET ARABIA. Drift forestås af DFDS i charter til Saudi National Lines. Rederi
før - efter
Næ. 1981 til PILBARA. Næ. 1990 til ALGENIB. Næ. 1991 til HAMLET ARABIA. Næ. 1991 til MEDCARIBE I. Næ. 1992 til HAMLET ARABIA. Næ. 1996 til ASIA EXPRESS. Næ. 2005 til ASIA EXPRESS I. Oph. 2008-07-06 i Chittagong.
ReferencerRTF-arkivalier. B&W K-149 (REG-03-0995. H&S registr.H&S 1996:1097. 1996:2875
Bemærkninger(H&S 1996:1097) B&W nybygning, der fik dansk nationalitet og besætning fra DFDS. B&W nybyg.liste: Type Multiflex. (H&S 1996:2875) Specifikationer for bygning. (Fred.) p.86f. (Mir.) For rederier se bl.a. Mir. (REG-03-0995) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1978 Seneste år
 
2008
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet HAMLET ARABIA.