Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXYU Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 1047 NRT 316 DW 433 Klstr. -
BT - NT - IMO 5141017 Byg.nr. 0091
Byg.år 1960 Værft Svendborg Skibsværft A/S. Afløb 1960-01-21. Afleveret 1960-06-00. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 80,90 x 13,38 x 5,27 meter. 253,5 x 42,4 x 12,9 feet (kend.) Maskine Diesel 2100 iHK Frichs motorer, 9 stk. til 5 generatorer, der er direkte koblet til 2 elektromotorer, skrue for og agter.
TeknikFart 11 knob. 2 dæk, jernbanefærge, 1 spor for 7 alm. jernbanevogne eller 55 bilenheder. max. 1000 pax.
Person-info-
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Næ. 1988 til SKIPPER. Oph. 2005-12-20 i Alang.
ReferencerDSB. SR-bilag 1964:0644. CASSE K-02. Årbog 1967-08. H&S registr.H&S 1996:5102.
Bemærkninger(Nordsjælland) 1958-12-17: Note om bevilling af penge til færgen. (SR-bilag 1964:0644) Afleveringsmeddelelse. (H&S 1996:5102 = CASSE K-02) Generalarrangement, DSB-tryk samt værftudgave i 2 blade påført DSB navn. og linjetegning. (ELI) (Børsen) 1960-06-04: Note om nybygning i drift. (Søulyk.) 1964 p.29: Kollision 1964-03-10 i Sundet med S/S MONODORA af Stockholm. 1964 p.39: Kollision med mole 1964-09-24 i Helsingborg. (Søulyk.) 1971 p.40: Kollision i Helsingborg havn 1971-04-23 med svensk REGULA. Søforklaring fra R. foreligger ikke. (BOG) Årbog 1967 p.168: Om HH-overfarten.
Tidligste år
 
1960 Seneste år
 
2005
Reference : Afleveringsmeddelelse.