Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFWD Sam-kode KSB-03110 Rig-Maskine Bramsejlsskonnert Brugstype LST
BRT 135,03 / 129,93 / 130 NRT 128,5 DW 220 Klstr. 66
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0009
Byg.år 1866 Værft Skibsbygmester Peter Bom. Bilbrev 1866-03-01. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 87-10 x 22-6 x 10-10 fod. Og 85,3 x 20,3 x 10,5 fod (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, 2 master, hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle. Omb. 1882 og 1900 og ommålt til 110 BRT. Havde ikke rat, styredes med rorpind.
Person-infoKaptajn H.F. Nielsen, Svendborg, fra ny og endnu 1871. Kaptajn Rasmus Jensen, Tåsinge, 1874. Kaptajn Jensen i 1883.
Reg.by Svendborg* Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi på Thurø med skibsbygmester Peter Bom som BR. med 2/16-part. Senere flere ændringer i partnerkredsen. Rederi
før - efter
Solgt 1914 til købmand H. Jeppson, Jernavik, Sverige, og senere solgt til B. Johansson, Karlshamn, Sverige. Oph. 1931.
ReferencerKSB-04-0004. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. Suppl. kartoteksnr. 3984. Skibslisten 1883 p.28. (Rosendahl-2) p.8 M. (Flg.) 1871. (ID=3486) p.273: Data. S/h foto af skibet i havn med kun et par råsejl sat. Set mod stb. side.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1931

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-03110