Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 4106 | Skibsnavn | MAGNET | ||||
Kend.bogstav. | NFWD | Sam-kode | KSB-03110 | Rig-Maskine | Bramsejlsskonnert | Brugstype | LST |
BRT | 135,03 / 129,93 / 130 | NRT | 128,5 | DW | 220 | Klstr. | 66 |
BT | - | NT | - | IMO | - | Byg.nr. | 0009 |
Byg.år | 1866 | Værft | Skibsbygmester Peter Bom. Bilbrev 1866-03-01. | Byg.by | Thurø, Svendborg | Byg.land | Danmark |
Dimension | 87-10 x 22-6 x 10-10 fod. Og 85,3 x 20,3 x 10,5 fod (kend.) | Maskine | Sejl. Bramsejlsskonnertrigning. | ||||
Teknik | Mat. kravel af eg. 1 dæk, 2 master, hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle. Omb. 1882 og 1900 og ommålt til 110 BRT. Havde ikke rat, styredes med rorpind. | ||||||
Person-info | Kaptajn H.F. Nielsen, Svendborg, fra ny og endnu 1871. Kaptajn Rasmus Jensen, Tåsinge, 1874. Kaptajn Jensen i 1883. | ||||||
Reg.by | Svendborg* | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | - | Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Partrederi på Thurø med skibsbygmester Peter Bom som BR. med 2/16-part. Senere flere ændringer i partnerkredsen. | Rederi før - efter | Solgt 1914 til købmand H. Jeppson, Jernavik, Sverige, og senere solgt til B. Johansson, Karlshamn, Sverige. Oph. 1931. | ||||
Referencer | KSB-04-0004. ORG-N. | H&S registr. | H&S 1996:1225. | ||||
Bemærkninger | (H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. Suppl. kartoteksnr. 3984. Skibslisten 1883 p.28. (Rosendahl-2) p.8 M. (Flg.) 1871. (ID=3486) p.273: Data. S/h foto af skibet i havn med kun et par råsejl sat. Set mod stb. side. | ||||||
Tidligste år | 1866 | Seneste år | 1931 |
Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-03110