Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDMK Sam-kode KSB-03511 Rig-Maskine Skonnertbrig / bramsejlsskonnert Brugstype LST
BRT 157,47 / 145,95 NRT 149,5 / 125,77 DW 250 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0014
Byg.år 1870 Værft Skibsbygmester Lars Kaas Hansen, Gambøt. Bilbrev 1870-02-21. Omb. 1895 til bramsejlsskonnert. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 94-2 x 22-5 x 10-4 fod (KSB). 93,3 x 20,7 x 10,0 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning. Fra 1895 bramsejlsskonnertrigning 2-m.
TeknikByg.mat. eg og bøg, 1 dæk, 2 master, hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn Jørgen Madsen Nielsen, Gudme,fra ny. Kaptajn M.J. Mortensen, Rudkøbing, fra 1872.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til ELMSTA (Sv.)
Rederi B. til Partrederi på Thurø ved Kaptajn og fører J. Madsen Nielsen med 2/3-part og skibsbygger Lauritz Jørgen Hansen Kaas, Thurø. Fra 1872 var J.M. Nielsen eneejer (svigersøn til L.J.H.Kaas).. Rederi
før - efter
Senere ejere H.J. Mortensen og A.K. Jensen, begge Svendborg. Solgt 1912-03-27 til reder A.P. Horndahl i Helsingborg, uden næ. (JSPB Reg.nr. 5298). Solgt 1912-03-27 til Per A. Elfving, Furusund, og næ. til ELMSTA. Ejer 1913-1917 Öberg & Horndahl, Sverige. Kondemneret 1930 og anvendt som havnebrygge.
ReferencerKSB-04-0004. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. Suppl. kartoteksnr. 3867. (Rosendahl-2) p.171. (ID=491) p.250. (Flg.) 1887. (Fred.) p.8. (JM) Kilde ID=491 mener skibet var en galease. Jeg tror dog, der er tale om dette skib.
Tidligste år
 
1870 Seneste år
 
1930

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-03511