Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDKB Sam-kode KSB-04754 Rig-Maskine Skonnert 2-m. / skonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 144,21 / 143,87 NRT 137,43 / 126,60 DW 240 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1891 Værft Skibsbygmester Carl Nilsson. Afløb 1891-04-15. Byg.by Timmernabben Byg.land Sverige
Dimension 93-2 x 23-6 x 9-5 fod / feet (KSB) Dybde i last 9,7 feet (kend.) Efter omb. 1920 på 30,45 x 7,42 x 2,89 meter. Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 2-m. og senere 3-m. + Diesel fra1929 motor på 60 HK, fra 1943 på 90 eHK.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master. Omb. 1920 til 3-m.
Person-infoKaptajn C.H. Friis (Flg. 1909)
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til THEA (Sv.)
Rederi B. til partrederi i Marstal ved skibsreder R.J. Bager, Marstal. Ejer 1901 og endnu 1909 (Flg. 1909) sejlmager Hans Petersen, Marstal. Rederi
før - efter
Solgt 1910-03-04 til partrederi ved kaptajn Albin Backe, Råå pr. Raus, Sverige, som THEA (JRTP / SJYK Reg.nr. 5104) (KSB-11-0519). Omrigget 1918 eller 1920 til skonnert 3-m. Senere flere ejere og siden 1948/49-vinteren blev skibet lagt op og lå 1955 sunket ved Karlshamn skibsværft som pram.
ReferencerKSB-04-0004. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1225. H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. Suppl. kartoteksnr. 4106. (H&S 1996:1227 = KSB-11-0519) salgsdokument fra 1910-03-04. (Flg.) 1909. (Timmernabben) p.113. Sv. kendings.: JRTP / SJYK, Reg.nr. 5104. (F. Holm P.: Ærø) p.17. (Fred.manus.) Data overført til databasen.
Tidligste år
 
1854 Seneste år
 
1950
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-04754