Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OUTX Sam-kode KSB-04956 Rig-Maskine Galease / SMH Brugstype LST
BRT 73 NRT 50 DW 140 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1902 Værft Skibsbygmester D. Schönning. Reg.nr. J-396. Byg.by Friderichstadt Byg.land Tyskland
Dimension 74,0 x 19,3 x 8,2 feet (kend.) Maskine Sejl. Galeaserigning. + Diesel. 58 iHK motor (1925).
TeknikMat. kravel af eg og bøg, 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn Anker Hansen, Rudkøbing.
Reg.by Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra GUNNA Omdøbt til DREJØ
Rederi Solgt 1938 til kaptajn og fører Anker Hansen, Rudkøbing, og næ. til YRSA. Rederi
før - efter
Havareret i Østersøen med lækage og efterfølgende motorrumsbrand under opstart af glødehovedmotor. Havaristen bjærget ind til Stubbekøbing 1939-05-28. Solgt 1940-08-00 til Fyns Kulindkøbsforretning, Odense, næ. til DREJØ, hjs. Ærøskøbing.
ReferencerKSB-04-0004. KOP-2. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (ID=3489) p.146: Data. (Flg.) 1930-1940.
Tidligste år
 
1938 Seneste år
 
1940

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1902 - 1922 PETER (Ty. ?) NDQV B. til ukendt rederi i Tyskland. Tyske historie er ikke efterspurgt.
1922 - 1938 GUNNA NDQV / OUTX Indfl. 1922 til kaptajn og fører H.P. Levinsen, Strynø, hjs. Marstal, og næ. til GUNNA.
1938 - 1940 OUTX Solgt 1938 til kaptajn og fører Anker Hansen, Rudkøbing, og næ. til YRSA.
1940 - 1940 DREJØ OUTX Solgt 1940-08-00 til Fyns Kulindkøbsforretning, Odense, næ. til DREJØ, hjs. Ærøskøbing.