Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCHJ Sam-kode KSB-04981J Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 454 NRT 330 DW 750 Klstr. -
BT - NT - IMO 5605486 Byg.nr. 0003
Byg.år 1921 Værft Vulcan Værft, Korsør: skroget. Udrustet på Kalundborg Skibsværft A/S. Byg.by Korsør / Kalundborg Byg.land Danmark
Dimension 140,9 x 30,3 x 10,5 / 13,3 feet (kend.) Maskine Diesel 320 iHK fra 2 stk. J. & C.G. Bolinders 2-cyl. 2SA motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 7,5 knob. 1 dæk, 2 master, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til KARIBIA (Ty.)
Rederi B. til Frode Rederi-A/S, Kalundborg. Solgt 1922-10-25 A. til Reederei H.C. Horn, Flensborg, og næ. til KARIBIA (LNSC / DICS). Overgået 1925 til H.C. Horn, Flensborg. Næ. 1928 til KARIBIA II. Næ. 1929 igen til KARIBIA. Rederi
før - efter
Beslaglagt 1940 af Hollands regering i Curacao, og næ. til ST. EUSTATIUS (PJHG).
ReferencerKSB-04-0004. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Fred.) p.281 (Mir.)
Tidligste år
 
1921 Seneste år
 
1940

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1921 - 1940 NCHJ B. til Frode Rederi-A/S, Kalundborg. Solgt 1922-10-25 A. til Reederei H.C. Horn, Flensborg, og næ. til KARIBIA (LNSC / DICS). Overgået 1925 til H.C. Horn, Flensborg. Næ. 1928 til KARIBIA II. Næ. 1929 igen til KARIBIA.
1940 - 1956 ST. EUSTASIUS (Hol.) PJHG Beslaglagt 1940 af Hollands regering i Curacao, og næ. til ST. EUSTATIUS (PJHG). Fra 1948 KR. hos Shell Caribbean Petroleum Co.