Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKWD Sam-kode KSB-05184 Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 51 NRT 40 DW 90 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0023
Byg.år 1900 Værft Skibsbygmester Anders Jensen, Øxenbjerg. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 69,4 x 18 x 6,6 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg og bøg. 1 dæk. 2 master.
Person-infoKaptajn M. Hansen, fra ny. KaptajnC.N. Follmann, 1904-1909. Kaptajn A.H. Petersen, Marstal, 1910-.
Reg.by Nykøbing F / Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til INGRID
Rederi B. til Skibsreder W. Tornøe, Nykøbing F. Solgt 1910 til Kaptajn A.H. Petersen, Marstal, uden næ., og endnu ejer 1920. Rederi
før - efter
Sidste år i skibslisten 1920.
ReferencerKSB-04-0004. KSB-09-0156. ORG-0. H&S registr.H&S 1996:1225. 1996:1227
BemærkningerKSB-kartotekskort med flere oplysninger.
Tidligste år
 
1900 Seneste år
 
1920

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1900 - 1920 NKWD B. til Skibsreder W. Tornøe, Nykøbing F. Solgt 1910 til Kaptajn A.H. Petersen, Marstal, uden næ., og endnu ejer 1920.
1920 - 1940 INGRID (udl.) - Der findes ikke spor af skibet som INGRID i de danske skibslister. Kendingssignalet OZFA forekommer først fra 1940 for samem skib nu næ. til ELSE.
1941 - 1941> ELSE OZFA Ejer 1940 K.M. Jensen, Helsingør, næ. til ELSE, hjs. Løgstør. (Der findes ikke spor af skibet som INGRID i de danske skibslister. Kendingssignalet OZFA forekommer først fra 1940 for samem skib nu næ. til ELSE).