Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYGO Sam-kode KSB-05479J Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 47 NRT 24 DW 46 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1910 Værft Bolinders mekaniska Verkstads A/B. Byg.by Stockholm Byg.land Sverige
Dimension 61,9 x 15,1 x 16,6 feet (kend.) Maskine Diesel 69 og 78 iHK motor.
TeknikMat. stål, 1 dæk, 1 mast, bunkersbåd.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra BOLINDER TRE Omdøbt til B.P. VERA
Rederi Solgt 1937-04-06 A. til Tankskibsrederiet A/S, København, ved direktør Tersling, og næ. til VERA. Rederi
før - efter
Næ. 1959-02-07 R. til B.P. VERA.
ReferencerKSB-04-0004. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Fred.) p.511 B og p.107 V. (MK) 1984 nr.7 p.49. Havareret 1952-12-13 ud for Møens Klint, blev læk, sunket, bjærget og rep. Sank 1958-12-12 efter kollision med BGS PAN ud for Redmolen i Kbh., bjærget og rep.
Tidligste år
 
1937 Seneste år
 
1959

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1937 - 1959 OYGO Solgt 1937-04-06 A. til Tankskibsrederiet A/S, København, ved direktør Tersling, og næ. til VERA.
1959 - 1964 B.P. VERA / BP VERA OYGO Solgt 1937-04-06 A. til Tankskibsrederiet A/S, København, ved direktør Tersling, og næ. til VERA. Næ. 1959-02-07 R. til B.P. VERA.
1964 - 1971 B.P. ULLA / BP ULLA OYGO Solgt 1937-04-06 A. til Tankskibsrederiet A/S, København, ved direktør Tersling, og næ. til VERA. Næ. 1959-02-07 R. til B.P. VERA. Næ. 1964-08-18 R. til B.P. ULLA.