Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OWFR Sam-kode KSB-05886 Rig-Maskine Sletskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 213 NRT 157 DW 320 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0042
Byg.år 1886 Værft Skibsbygmester Jørgen Ring Andersen. Bilbrev fra 1886. Reg.nr. J-160. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 112,9 x 25,0 x 11,4 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning 3-m. Blev omtaklet til bramsejlsskonnert. + Diesel fra 1933 Bolinders 2-cyl. 2SA motor på 117 iHK.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master. Hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn L. Jørgensen, 1915. Kaptajn K.R. Hansen, 1918 og endnu 1925. Kaptajn Dickmann, 1933.
Reg.by Marstal / København Reg.land Danmark Omdøbt fra MARIE Omdøbt til -
Rederi Ejer 1915 A/S ved Chr. H. Rasmussen, Ommel, hjs. Marstal, som IRENE, og endnu ejer 1925. Solgt 1925 til svensk reder i Brantevik. Indfl. 1933 til partrederi i København ved K. Hansen. Rederi
før - efter
Solgt 1936 til A. Carlsson, Stockevik, Sverige (SKLR). Forlist 1938-01-05 på rejse fra Gråsten til Kalmar. Strandede ved Ystad, slået til vrag.
ReferencerKSB-04-0004. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (ID=3486) p.276: Data.
Tidligste år
 
1897 Seneste år
 
1938

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1886 - 1897 MARIE NVWJ B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsbygmester J. Ring Andersen med 9/10-part og kaptajn J.C. Lausen 1/10-part. Fra 1891 var J. Ring Andersen eneejer.
1897 - 1938 OWFR Ejer 1915 A/S ved Chr. H. Rasmussen, Ommel, hjs. Marstal, som IRENE, og endnu ejer 1925. Solgt 1925 til svensk reder i Brantevik. Indfl. 1933 til partrederi i København ved K. Hansen.