Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVBG Sam-kode KSB-06091 Rig-Maskine Skonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 234 / 235 NRT 208 / 212 DW 430 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1884 Værft Skibsbygmester P. Troensesgaard. Bilbrev 1884-02-09. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 12,3 feet (kend.) 109,3 x 23,0 x 11,9 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning 3-m.
TeknikMat. kravel af eg og bøg. 1 dæk, 3 master. Hækbygget, halvrundt spejl. Galion med krølle.
Person-infoKaptajn R.J. Albertsen, Marstal. Kaptajn F.R. Clausen, Ærø. Kaptajn Rasmus Albertsen, Marstal. Kaptajn K. Jørgensen, 1915. Kaptajn Andreas Peter Petersen, 1918 til forliset.
Reg.by Marstal / Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Ejer 1915 skibsreder J.C. Carlsen, Marstal. Solgt 1918 til Panis A/S, Svendborg, ved grosserer P.M. Petersen, Svendborg. Rederi
før - efter
Forlist 1918-08-28 på rejse fra Göteborg til Genoa i Middelhavet ved kanonskud fra tysk ubåd. Forlisposition 37.13 N og 000.55 W.
ReferencerKSB-04-0004. F1. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Krigsforlis 1914-1918) nr.255. (Flg.) 1915. Ubåden beordrede besætningen i skibets to både. Efter en pause for passerende skib, slæbte ubåden redningsbådene mod land og slap dem 5-6 sm fra Cartagena i Spanien, hvortil de ankom om morgenen 1918-08-29. (Rosendahl-2) p.215. (Fred.manus.) Data overført til basen. (BogID3498) p.40: Foto af skibet i Svendborg havn med sejlene oppe til tørring. Malet med neutralitetsmærker på skroget.
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1918

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-06091