Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. KBNV / OYME Sam-kode KSB-06140J Rig-Maskine Dampskib / Galease Brugstype HVAL
BRT 139 / 134 NRT 48 DW 60 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0351
Byg.år 1913 Værft Akers Mekaniske Verksted, Kristiania. Byg.by Oslo Byg.land Norge
Dimension 99,1 x 19,6 x 10,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 410 iHK, triple type. Fra 1941 en 119 iHK Alpha-Diesel motor. + Sejl. Galeaserigning.
Teknik1 dæk.
Person-info-
Reg.by Vaag / København Reg.land Færøerne Omdøbt fra SPUMA / SPICA / ZITZEKAMA Omdøbt til BRUNDBY
Rederi Indfl. Norge / South Georgia Co. Ltd. 1930 til Det færøske Hvalfangerselskab A/S, ved Ejnar Mikkelsen, og næ. til LOPRA. Overt. 1932 af V.M. Amdrup, København. Overt. 1935 af P.F. Birck, København. Rederi
før - efter
Solgt 1940-10-07 R. til Skibsreder C.P. Jensen, Rudkøbing (KSB-10-0330). Solgt 1941-05-29 R. til Samsø D/S A/S, ved skibsreder G.L. Schiønnemann, København. Forlist 1945-02-21 ved Sejrø ved minesprængning.
ReferencerKSB-04-0004. KSB-10-0330. H2. F2. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1225. H&S 1996:1227.
BemærkningerKSB-kartotekskort med flere oplysninger. (KSB-10-0330) salgsdokument fra 1940-09-17. (Fred.) Omb. til motorskib 1941 med Alpha-motor. Nye mål: 134 BRT, 69 NRT, 180 DW. Forlist 1945-02-21 ved minesprængning i Kattegat, hævet og omb. i drift i 1948 Som BRUNSBY. (Krigsforlis) nr.574. (Søulyk.) 1945 nr.219. Forlisposition 3 sm NW for Sejrø Fyr. Ved forliset omkom 4 mand. (ID=3489) p.98: Data. S/h foto af skibet langs kaj set forfra mod stb. side.
Tidligste år
 
1930 Seneste år
 
1945
Reference : Salgsdokument for skibet:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1913 - - BRUNBY - -
1930 - 1945 KBNV / OYME Indfl. Norge / South Georgia Co. Ltd. 1930 til Det færøske Hvalfangerselskab A/S, ved Ejnar Mikkelsen, og næ. til LOPRA. Overt. 1932 af V.M. Amdrup, København. Overt. 1935 af P.F. Birck, København.
1948 - 1954 BRUNDBY KBNV / OYME Solgt 1941-05-29 R. til Samsø D/S A/S, ved skibsreder G.L. Schiønnemann, København.