Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFPC Sam-kode KSB-06242 Rig-Maskine Topsejlsskonnert Brugstype LST
BRT 113,17 NRT 85,61 DW - Klstr.
BT NT IMO - Byg.nr. 0010
Byg.år 1892 Værft Skibsbygmester Niels Peter Petersen, Gambøt. Bilbrev 1892-11-01. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 83,7 x 19,8 x 9,5 feet (kend.) Maskine Sejl. Topsejlsskonertrigning.
TeknikMat kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget, halvrundt spejl, stævn med galio og krølle.
Person-infoKaptajn A.M. Hansen, Svendborg, fra ny.
Reg.by Svendborg / Rudkøbing / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til CARA
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsbygmester N.P. Petersen med 10/100-part. Senere flere ændringer i partnerkredsen. Rederi
før - efter
Solgt 1915-04-30 til skibsreder P. Bondo Petersen, Rudkøbing. Solgt senere til skibsreder O.H. Ovesen, København. Solgt 1923 til Tyskland.
ReferencerKSB-04-0004. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Rosendahl-2) p.171. (StD-3) p.374. (ID3486) p.290. (ID=491) p.250.
Tidligste år
 
1892 Seneste år
 
1923>

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1892 - 1923> NFPC B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsbygmester N.P. Petersen med 10/100-part. Senere flere ændringer i partnerkredsen.
1892 - CARA - -