Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLKB / OXFX Sam-kode KSB-06366 Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 195 NRT 169 DW 300 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0001
Byg.år 1901 Værft Skibsbygmester Niels Anthon Nielsen, Thurø vest. Reg.nr. F-154. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 11,4 feet (kend.). 104-5 x 25-9 x 11-5 fod (KSB). Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 3-m. + Diesel senere 98 iHK motor fra 1933.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, 3 master.
Person-info-
Reg.by Frederikshavn Reg.land Danmark Omdøbt fra YRSA Omdøbt til -
Rederi Solgt 1933-01-00 af Finansministeriet, København, til kaptajn W. Skjoldborg, København, og næ. til SKJOLDBORG. Rederi
før - efter
Forlist 1940 efter orkanagtig storm i Botniske farvand og strandede på kysten ved Baltishport. Som havarist indbragt til Tallinn og kondemneret.
ReferencerKSB-04-0004. KSB-11-0582. KOP-2. H&S registr.H&S 1996:1225. H&S 1996:1127.
Bemærkninger(KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (KSB-11-0582) salgsdokument fra 1933-01-00 for navnet YRSA. (ID=3486) p.254: Data. (ID=491) p.254.
Tidligste år
 
1934 Seneste år
 
1940

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1901 - 1930 JENS NIELSEN NLKB / OXFX B. til Rederi ved R.S. Hansen A/S, Thurø, fra 1901 til 1929.
1930 - 1933 YRSA NLKB / OXFX Solgt 1929 til Kaptajn A.C. Mortensen, Odense, og næ. til YRSA og disponeredes fra A.E. Sørensen (AES), Svendborg (eller ejedes af AES til 1931 og derefter af kaptajn Mortensen. Ejer 1933-01-00 Finansministeriet, København.
1934 - 1940 NLKB / OXFX Solgt 1933-01-00 af Finansministeriet, København, til kaptajn W. Skjoldborg, København, og næ. til SKJOLDBORG.