Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRWG Sam-kode KSB-06417 Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 199 / 198,70 NRT 170,37 DW 330 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0110
Byg.år 1912 Værft Skibsbygmester Johannes Ring Andersen. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 11,0 feet (kend.) Og 112,0 x 26,2 x 10,7 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning 3-m.
TeknikMat. Kravel af eg, 1 dæk, 3 master. Klipperstævn, rund hæk.
Person-infoKaptajn R. Hansen, 1912 fra ny.
Reg.by Svendborg / Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til A/S ved Chr. E. Mikkelsen, Thurø, hjs. Svendborg. Solgt 1918-07-02 R. til Partrederi i Marstal med BR. hos Skibsreder Erik B. Kromann. Rederi
før - efter
Havareret 1918-09-11 på rejse fra Göteborg til Lissabon med træ. Stoppet i Atlanterhavet og forsøgt sænket med bomber anbragt af besætningen fra tysk ubåd. Vraget bjærget og solgt i Bergen til udenlandsk køber og slettet i DAS 1918-12-16. Forliste 1955 ved Stevns.
ReferencerKSB-04-0004. H1. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Skibsforlis 1914-1918) nr.316 Ved opbringelsen 1918-09-11 i Atlanten blev skibet beskadiget, men ikke sænket. Besætningen havde forladt skibet og sat kursen mod Shetlandsøerne, der nåedes 1918-09-13. Skibet blev senere af inspektionsskibet BESKYTTEREN bjærget ind til Bergen. (Fred.) p.538 A-Cå: Data. Forlisposition 62-40 N og 000-35 W. (ID=3486) p.179: Data. S/h foto af skibet med neutralitetsmærker, uden sejlføring, set mod bb.side mooret til duc d'albe i havn.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1955

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-06417