Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTPL Sam-kode KSB-06473 Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 214,84 NRT 194,43 / 199,93 DW 350 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0032
Byg.år 1882 / 1883 Værft Skibsbygmester J. Ring Andersen. Bilbrev 1883-05-06. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 107,7 x 23,5 x 11,7 feet (KSB + LR), dybde i last 11,7 feet. 104,6 x 22,8 x 11,4 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg, bøg og pine, klipperbygget. Forhudet med yellow metal. 1 dæk, 2 master, halvrundt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn H.L. Hansen, 1882. Kaptajn L. Blaagaard (Flg. 1924).
Reg.by Marstal / Fredericia Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til skibsreder H.C. Christensen, Svendborg, med hjs. i Marstal. Solgt 1917-08-07 R. til J. Jørgensen med Rederiet Lillebelt A/S, Fredericia, uen næ. Rederi
før - efter
Solgt 1924-04-01 eller 1924-05-05 til kaptajn J.F. Paulsen, Flensborg, uden næ. (KSB karto-kort afviger herfra).
ReferencerKSB-04-0004. KSB-08-0122. SR-bilag 1948:0209. H&S registr.H&S 1996:1225. H&S 196:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. Dokument om kommission i forbindelse med salg af skibet 1924-04-01. (SR-bilag 1948:0209) Detaljer. (Fred.) p.92. (StD-1) p.320f, 478-480. Indeholder beretning om nogle dramatiske hændelser. Efter salget 1924 blev skibet afmastet og slæbt til Berlin, hvor det indrettedes til restaurant. (StD-2) p.243.
Tidligste år
 
1882 Seneste år
 
1924
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-06473