Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMSP Sam-kode - Rig-Maskine Sletskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 225 NRT 197 / 195 DW 370 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0005
Byg.år 1904 Værft Skibsbygmestrene Chr. P. Jensen & H.C. Poulsen, Bregninge Skov. Byg.by Troense, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension Dybde 11,8 feet (kend.) Maskine Sejl. Slettopskonnertrigning 3-m. Første sydfynske 3-m. skonnert rigget som amerikansk sletskonnert.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn H.N. Møller, fra ny og endnu1905. Kaptajn E. Andersen, 1925.
Reg.by Svendborg / København / Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Rederiaktieselskabet Meta A/S, Svendborg, ved R.C. Petersen, Troense. Solgt 1916 til Partrederi med BR. hos C.C. Larsen, København. Solgt 1918 til Rederiet Falken, Svdbg., hjs. Troense. Rederi
før - efter
Solgt 1923 til aktieselskab ved skibsreder Erik B. Kromann, Marstal. Også noteret som ejet af Det Danske Sejlskibsrederi A/S, Marstal. Forlist 1928-04-00 i Den Engelske Kanal efter kollision med belgisk trawler.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Flg.) 1905 + 1925. (BogID3498) p.37: Info om skibet samt foto som nyt skib. Gik i fart på Middelhavet, Newfoundland og Canada. (ID=3486) p.283: Data. Beretning om havari i 1922 og bjærgning ved assistance af redningsbåden fra Weymouth. Ved forliset 1928, hvor skibet blev oversejlet af belgisk damptrawler, bjærgede mandskabet livet ved at springe om bord i trawleren. S/h fot af skibet stående ud gennem Svendborgsund 1904. (StD-2) pp. 15-16. (StD-3) p.370.
Tidligste år
 
1904 Seneste år
 
1928