Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJCP / OWGA Sam-kode KSB-06718 Rig-Maskine Skonnert / galease / jagt / SMH Brugstype LST
BRT 42 / 40 / 38,62 NRT 28 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0001
Byg.år 1862 / 1919 Værft Skibsbygmester Jørgen Ring Andersen. Bilbrev 1862-09-01. Reg.nr. J-362. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 58,8 x 17,1 x 6,7 feet (kend.) / 55,5 x 14,8 x 6,7 feet (Fred.manus) Maskine Sejl. Slettopskonnertrigning, senere nedrigget til galeaserigning og efter WW2 til jagtrigning. + Diesel 27 iHK og fra 1966 en 41 iHK motor.
TeknikMat. kravel af eg og bøg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget. Halvrundt spejl, glat stævn.
Person-infoKaptajn R-P- Pedersen, 1862-. Kaptajn Hans Boye Hansen, Marsstal, 1885- og endnu 1897.
Reg.by Rudkøbing / Svendborg / Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til kaptajn R.P. Pedersen, Thurø. Solgt 1875-02-08 til partrederi ved Hans Chr. Rasmussen, Marstal, med 2/3-part. Solgt 1885 til kaptajn Hans Boye Hansen, Marstal, og endnu ejer 1897. Rederi
før - efter
Solgt 1923 til Laurits Magnus Christensen, Rifbjerg og senere Vindeby, og endnu ejer 1934. Ejer fra 1965 fabrikant i København til et luftigt projekt, der ikke manifesterede sig. Skibet lagt for anker i Roskilde, hvor det sank i 1966.
ReferencerKSB-05-0004. SR-bilag 1968:0748. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. Ombygget 1919 og repareret 1937. (SR-bilag 1968:0748) Data. (Flg.) 1966. (Fred.manus) Overørt oplysninger til basen. (Svendborg Museum årbog 2003) p.20: Kortere tekst fra interview med kaptajn Christensen. (ID=3489) p.49: Data.
Tidligste år
 
1862 Seneste år
 
1966

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-06718