Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCTK Sam-kode KSB-06752 Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 164,19 NRT 146,33 DW 280 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0051
Byg.år 1891 Værft Skibsbygmester J. Ring Andersen. Bilbrev 1891-03-10. Reg.nr. F-54. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 96,2 x 21,9 x 10,1 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Skonnertrigning. Bramsejlsskonnert, senere rigget som slettopskonnert med en bredfokrå (foto 1922). Fik motor instal. 1930.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master, afrundet spejl, bov med krølle.
Person-infoKaptajn C.E. Rasmussen, Thurø. Fra ny -. Kaptajn E. Andersen, 1922.
Reg.by Svendborg / Korøsr Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi i Svendborg med BR. hos Skibsreder og mægler Hans A. Hansen, Thurø pr. Svendborg. Ejer R. Holm Rasmussen, Svendborg. Rederi
før - efter
Solgt 1918-03-19 R. til Rederiet Falken A/S, Marstal, hjs. Svendborg, uden næ. BR. hos Skibsreder Carl Fr. Matzen, Hellerup. Solgt mellem 1918-10-02 og 1922-01-22 til Rederiaktieselskab J. Andersen, Korsør, ved P.K.M. Grube, Korsør. Sidste år i skibslisten 1922. Solgt til Simrishamn. Solgt 1940 til Finland. Var 1949 vrag i Blidösund.
ReferencerKSB-05-0004. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Fred.) p.532. (Rosendahl-2) p.174. (JM) Tekst bag på foto (Gruelund) siger "fik motor 1930, stadig af Svendborg". (StD-1) p.285. (StD-2) p.249 ill. (BogID3502) p.12 Detaljer.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1949>

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-06752