ID-nummer | 5278 |
Skibsnavn | SIRIUS |
Kend.bogstav. | NGWM |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1795 |
NRT | 1125 |
DW | 2360 + 245 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5600655 |
Byg.nr. | 0146 |
Byg.år | 1894 |
Værft | Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1894-08-04. Afleveret 1894-09-13. |
Byg.by | Flensborg |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 260,9 x 38,2 x 20,0 / 23,4 feet (Fred.) |
Maskine | Dampmaskine 196 nHL, 800 iHK triple expansion maskine fra værftet til 2 kedler. |
Teknik | Fart 10-11,5 knob. 2 dæk, spardæk type, 2 master. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | KOHSICHANG (Ty.) |
Rederi | B. for værftets regning. Kontrakt overtaget 1894-07-00 af Urania D/S A/S, København med KR. hos Alfred Christensen & Co. Omb. 1899-01-13 R. hos B&W. |
Rederi før - efter | Solgt 1901-02-14 R. til Norddeutscher Lloyd, Bremen, og næ. til KOHSICHANG (QHFK). Overtaget 1919 af Oong Ching Zai, Shanghai og næ. til SRI-SAMUD. Beslaglagt 1917-07-00 i Thailand. Næ. 1927 til HUA LEE NO. 1. Forlist 1929-03-00. efter kollision. Sunket. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.491: Omb. 1899 hos B&W til 2040 BRT., 1290 NRT., 2360 + 245 DWt. |
Tidligste år | 1894 |
Seneste år | 1929 |