Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGWM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1795 NRT 1125 DW 2360 + 245 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600655 Byg.nr. 0146
Byg.år 1894 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1894-08-04. Afleveret 1894-09-13. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 260,9 x 38,2 x 20,0 / 23,4 feet (Fred.) Maskine Dampmaskine 196 nHL, 800 iHK triple expansion maskine fra værftet til 2 kedler.
TeknikFart 10-11,5 knob. 2 dæk, spardæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til KOHSICHANG (Ty.)
Rederi B. for værftets regning. Kontrakt overtaget 1894-07-00 af Urania D/S A/S, København med KR. hos Alfred Christensen & Co. Omb. 1899-01-13 R. hos B&W. Rederi
før - efter
Solgt 1901-02-14 R. til Norddeutscher Lloyd, Bremen, og næ. til KOHSICHANG (QHFK). Overtaget 1919 af Oong Ching Zai, Shanghai og næ. til SRI-SAMUD. Beslaglagt 1917-07-00 i Thailand. Næ. 1927 til HUA LEE NO. 1. Forlist 1929-03-00. efter kollision. Sunket.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.491: Omb. 1899 hos B&W til 2040 BRT., 1290 NRT., 2360 + 245 DWt.
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1929