Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OUNU Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 2264,67 NRT 1052,75 DW 700 Klstr. -
BT - NT - IMO 6408747 Byg.nr. 0238 / 0145
Byg.år 1964 Værft Frederikshavn Værft & Tørdok. Skrog nr. 238: Afløb 1964-02-20. Aalborg Værft A/S. Udrustning nr. 145. Prøvetur 1964-06-28. Afleveret 1964-07-04. Reg.nr. A-258. Byg.by Ålborg Byg.land Danmark
Dimension 74,41 x 12,90 x 6,30 meter. Lgd.o.a. 74,41 m., Lgd.pp. 66,21 m., Br.p.sp. 12,90 m., Dybde øv.dæk 6,30 m., Dybg. 3,98 m. Maskine Diesel, 1960 iHK B&W 7-cyl. 2SA 735-VBF-62 motor.
TeknikFart 13,25 knob. Højeste isklasse. 2 dæk, 1 lastrum, 1 luge, lang bak. Udstød i agtermasten. 46 + 30 + 22 pax, 8 på hospital. 69 pax på dæk. Fryseanlæg.
Person-infoBesætning 33 personer. Kaptajn J.B. Bunker, 1964-
Reg.by Godthåb Reg.land Grønland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Grønlandske Handel = KGH, København. Rederi
før - efter
Ejer 1987: Grønlands Hjemmestyre, Nuuk. Solgt 1991-11-29, kontraktdato, til Ö-Vik Lines A/B, Örnsköldsvik, Sverige. Overtaget 1991-12-16, og næ. til ÖVIK SAGA. Solgt 1995 til Rosboro Management Inc., Kingstown, og næ. til LINNEA. Oph. 2006-01-23 i Chittagong.
ReferencerKGH. ORG-N. SR-bilag 1965:0659. SR-bilag 1968:0423. FEN-07-0966. FEN-07-0995. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerSkroget bygget på Frederikshavn Værft og Tørdok, udstyret i Ålborg. Afleveringsmeddelelse. (Vikingen) 1964-09-01 p.28: Oplysninger om skibet. Første danske skib med helt overdækkede redningsbåde. (Fred.) (Mir.) (KGH-oplysningsmappe) Opgik 1964-06-11 på 1. rejse og gik ind i kystfart. Udgik af kystfart 1991-11-00 og oplagt. (FEN-07-0995) Materiale om aflevering m.m.
Tidligste år
 
1964 Seneste år
 
2006
Reference : Afleveringsmeddelelse.
Reference : Afleveringsmeddelelse
Reference : Foto af KUNUNGUAK
Reference : Materiale om KUNUNGUAK.