Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVPC Sam-kode KSB-07568 Rig-Maskine Sletskonnert Brugstype LST
BRT 89,65 / 90 NRT 77 / 85 DW - Klstr. -
BT NT IMO - Byg.nr. 0002
Byg.år 1885 / 1919 omb. Værft Skibsbygmester Niels Peter Petersen, Gambøt. Bilbrev 1885-05-13. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 76,6 x 18,4 x 9,0 fod (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning, senere slettopskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, galion med krølle. Klipperbygget.
Person-info-
Reg.by København / Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra L. KAAS Omdøbt til -
Rederi Solgt 1888 til Firma P.C. Knudtzon & Søn, København, og næ. til LUCINDE. Rederi
før - efter
Solgt 1897 til Partrederi i Marstal ved H.J. Christensen. Solgt 1907 til M.J. Henriksen, Strynø. Solgt 1916-07-31 til Frederiksstad i Norge.
ReferencerKSB-05-0004. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (StD-3) p.358. (Rosendahl-2) p.30. (ID=491) p.250. (ID3483) p.14: Rejsepositioner 1899-1902. (ID=3489) p.98: Data.
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1916>

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1885 - 1888 L. KAAS NVPC B. til Partrederi på Thurø med BR. hos reder L. Kaas Hansen med 3/8-part og skibsbygmester N.P. Petersen med 2/8-part.
1888 - 1916> NVPC Solgt 1888 til Firma P.C. Knudtzon & Søn, København, og næ. til LUCINDE.