Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWRC Sam-kode KSB-08035 Rig-Maskine Skonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 300 NRT 262 DW 500 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1919 Værft Skibsbygmester Martin Jørgensen på J.Ph. Jørgensens Værft. Byg.by Thurø Byg.land Danmark
Dimension 127,6 x 29,4 x 12,6 feet (kend.) Maskine Sejl. Slettopskonnertrigning. Motor på 103 HK installeret i 1933. N 250 HK motor instal. 1945.
TeknikMat. kravel af eg, bøg og fyr, 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn M. Sørensen, 1920-.
Reg.by Thurø Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Flora Rederi-A/S ved Lauritz Rasmussen, Thurø. Rederi
før - efter
Solgt 1929-06-12 til et partrederi ved kaptajn Johan Jönsson, Brantevik, Sverige. Solgt 1945 til Nordic Company A/B, Stockholm. Solgt 1947-05-05 til Brd. Hildings rederi, Timmernabben. Forlist 1948-07-11 efter kollision med ukendt skib ved Greifswald Fyr ud for Stralsund, sunket.
ReferencerKSB-05-0004. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Timmernabben) p.58. Kollision 1942-09-05 med tyske S/S HANS RICKMERS ved Sottunga lodsstation, sunket, bjærget og rep. ved Öregrunds Slip och Varv i 1943. Ved forliset omkom kaptajn og bedstemand. Ved forliset 1948 blev hele besætningen bjærget om bord på S/S FAGERBO (No.). (Flg.) 1920.
Tidligste år
 
1919 Seneste år
 
1948

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-08035