Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBCM Sam-kode KSB-08143 Rig-Maskine Sletskonnert 3-m. / SMH Brugstype LST
BRT 369 / 329,08 NRT 249 / 233 / 232,74 DW 500 / 485 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1919 Værft Skibsbygmester H.C. Poulsen. Bilbrev 1919-08-25. Byg.by Rudkøbing Byg.land Danmark
Dimension 131,5 x 30,2 x 13,0 feet (kend.) / 39,95 x 9,17 x 3,87 meter. Maskine Sejl. Sletskonnertrigning. + Diesel 135 iHK Holeby motor.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn L. Larsen, 1920.
Reg.by Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til
Rederi B. til motor-Sejlskibsrederiet Anna Kirstine A/S, Rudkøbing, 1919-08-25. Rederi
før - efter
Solgt 1928-02-16 R. til J. Piibemann, Tallinn, Estland, uden næ. Ejer 1955 Axel Frederik Andersson, Sverige. Solgt 1969 til ejer i Västervik, men under bugsering dertil sprang slæbetrossen, og skibet drev på land og blev vrag.
ReferencerSR-bilag 1956:0807. KSB-08-0041. KSB-05-0004. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1225. H&S 1996:1227.
Bemærkninger(JM) SKibsprofilen har også tidligere optrådt under ID=3780. (H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Fred.) p.193 A: Data. (StD-2) p.166: Om bygningen. (JM 2019-07-15) Iflg. en note ra Svensk Sjöfartstid. 01963-10-03 sp. 2275, jeg har set indlagt i en bog, har skibet en overgang været svensk under navnet NORIK. (H&S 1996:1227 = KSB-08-0041) Afskrift fra svensk skibsliste. (ELI) (Malling). (Søulyk.) 1920-21: Grundstødt 1919-09-13 ved Amagers østkyst. (Vikingen) 1928, Hft. 1 p.27: Salget til Estland. (Sv. Seglare) p.434 ill. (ID=3489) p.22f: Data samt s/h foto af skibet med flag over toppene.
Tidligste år
 
1919 Seneste år
 
1969

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-08143