Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OUQK Sam-kode KSB-08144 Rig-Maskine Topsejlsskonnert Brugstype LST
BRT 115 NRT 99 DW 185 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0031
Byg.år 1896 Værft Skibsbygmester Rasmus Møller. Reg.nr. E-238. Byg.by Fåborg Byg.land Danmark
Dimension 87,5 x 21,6 x 9,6 feet (kend.) Maskine Sejl. Topsejlsskonnertrigning. Ræerne nedrigget 1927. + Dieselmotor instal. 1927 på49 iHK.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Klipperbygget.
Person-infoKaptajn Lars J. Bager, Marstal, 1940- .
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra CONCORDIA Omdøbt til -
Rederi Solgt 1940 til Kaptajn Lars J. Bager, Marstal, og næ. til KAREN. Rederi
før - efter
Forlist 1946-03-01. Strandet på Sjællands NW-kyst og slået til vrag.
ReferencerKSB-05-0004. Årbog 1959-02. Årbog 1959-03. SR-bilag 1960:0018. SR-bilag 1957:0120. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1225. H&S 1963:0100.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger.
Tidligste år
 
1940 Seneste år
 
1946

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1894 - 1940 CONCORDIA NHQK / OUQK B. til Kaptajn C.P. Henriksen, Thurø. Solgt 1927 til Rederi-A/S Sct. Jørgens ved R.P. Rasmussen, Brydekilde. Fragtet fra 1927 hos skibsreder A.E: Sørensen = AES., Svendborg, og fra 1938og KR. for skibet.
1940 - 1946 OUQK Solgt 1940 til Kaptajn Lars J. Bager, Marstal, og næ. til KAREN.