Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXPL2 Sam-kode SAM-1527 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 399 NRT 179 DW 440 Klstr. -
BT 375 NT - IMO 5208944 Byg.nr. 0063
Byg.år 1952 Værft Hugo Peters. Afløb 1952-06-12. Afleveret 1952-09-09. Byg.nr. 468 / 63 (Mir.) Byg.by Wewelsfleth Byg.land Tyskland
Dimension 128,2 x 26,5 x 9,10 feet (LR). Efter forl. 1964. 163,3 x 26,4 x 9,0 feet (kend.) Maskine Diesel 293 iHK MAK motor
TeknikFart 10,5 knob. 1 dæk. Fragtskib. Fik tanke til sæbelud indsat 1959 til 1964.
Person-info-
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra INGRID (Ty.) Omdøbt til MOBY DICK
Rederi B. til Erich Sandkamp, Tornesch som INGRID (DIVA). Indfl. 1959-10-09 R. til kaptajn Hans Elers Lindholm, Marstal, og næ. til LINDHOLM. Rederi
før - efter
Solgt 1970-03-31 R. til A/S I.C. Jensen, Marstal. Solgt 1972-11-23 R. til I/S i Hadsund ved KR skibsfører Villy Jensen, Hadsund, hjs. Marstal. Rederiskifte i 1982, 1983, 1997 og solgt 1999 til Peter Carlsen, Marstal, og næ. til MOBY DICK.
ReferencerSVB R-01. ORG-0. H&S registr.H&S 1996:1299.
Bemærkninger(H&S 1996:1299) Kapacitetsplanen ved ombygningen i 1964. (Fred.) p.337: Oprindelig måling 298 BRT, 154 NRT. Motor 515 iHK Alpha-Diesel, fart 10,5 knob, men omb. 1959 til TANK og omb. 1964 forlænget.
Tidligste år
 
1959 Seneste år
 
2003

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1959 - 2003 OXPL2 B. til Erich Sandkamp, Tornesch som INGRID (DIVA). Indfl. 1959-10-09 R. til kaptajn Hans Elers Lindholm, Marstal, og næ. til LINDHOLM.
2003 - 2013 MOBY DICK OXPL2 Solgt 1999 til Peter Carlsen, Marstal, og næ. til MOBY DICK.