Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFWC / OXCX Sam-kode KSB-08375 Rig-Maskine Sletskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 100 NRT 81 / 73 DW 170 / 157 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1925 Værft Skibsbygmester Edward Hansen. Byg.by Marstal Byg.land Danmark
Dimension 88,2 x 22,4 x 8,9 feet (kend.). dybde i last 8,9 feet (kend.) Maskine Sejl. Sletskonnertrigning. + Diesel 110 iHK Hein & Sønner motor, Randers.
TeknikMat. kravel af eg og fyr. 1 dæk, 3 master, senere 2 master.
Person-info-
Reg.by Marstal / Randers Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi Marstal, BR ølhandler Jørgen Klausen Jørgensen. Rederi
før - efter
Solgt 1933 skibsfører P.E. Nielsen, Kristrup, Randers. Solgt 1964-08-03 R. til lodsformand Otto G. ALbertsen, Udbyhøj og hjs. Randers (Børsen) 1964-08-04. Forlist 1966-01-08 efter kollision i Sundet med russisk trawler.
ReferencerKSB-05-0004. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Flg. 1926) (StD-3) p.284. (Fred.) p.107: Forlist i Sundet 1966-01-08 syd for Kronborg efter kollision. (ELI) (Søulyk.) 1950 p.6. grundstødt 1950-03-27 Jyllands østkyst. (Søulyk.) 1963 p.22 grundstødt 1963-11-28 i Grønsund. (Søulyk.) 1965 p.22 grundstødt 1965-12-07 ved Møn. (Søulyk.) 1966 p.30 kollision, sunket 1966-01-08 i Sundet ud for Snekkersten efter kollision med russisk trawler SRT 4326. (Holm-P. Ærø) p.25 Sidste skonnert 3-m. b. i Marstal til Newfoundlandsfarten. (Jeg formoder, at dette sunkne skib er blever bjærget og er lig med ID = 2.)
Tidligste år
 
1926 Seneste år
 
1966

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-08375