Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSKD / OUOP Sam-kode KSB-08590 Rig-Maskine Skonnert / galease / SMH Brugstype LST
BRT 79 NRT 56 / 60 DW 140 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0041
Byg.år 1913 Værft Skibsbygmester Anders Jensen, Øxenbjerg. (Reg.nr. J-153). Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 78,5 x 20,9 x 7,5 feet (kend.). Dybgang 8 feet. Maskine Sejl. Skonnertrigning. Fra 1935 omb. til galeaserigning. + Diesel 1924 på 50 iHK og i 1938 på 198 HK Vølundmotor.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn P. Larsen, Faxe, fra ny. Kaptajn N. Christensen, 1924. Kaptajn N.K. Strømberg, Sulsted, Ålborg (Flg. 1941).
Reg.by Faxe Ladeplads / Rønne / Vang / Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til JOHANNE
Rederi B. til Kaptajn P. Larsen, Faxe. Ejer 1924 N. Christensen, Rønne og stadig 1936, nu hjs. Vang, og endnu ejer 1937. Ejer 1941 N.K. Strømberg, Ålborg. Rederi
før - efter
Solgt 1941-01-17 kaptajn Gunnar A. Petersen, Allinge, og næ. til JOHANNE (Fred.).
ReferencerKSB-05-0004. KSB-08-0034. SR-bilag 1968:0748. H&S registr.H&S 1996:1225. H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (H&S 1996:1227 = KSB-08-0034) KSB salgsdokument 1941. (Flg. 1941, p.80). (Fred.). (ELI) (Søulyk.) 1918 + 1919 grundstødning x 2. (Søulyk.) 1937 p.7 og 1938 p.8: for 3 grundstødninger. (SR-bilag 1968:0748) Data.
Tidligste år
 
1913 Seneste år
 
1941
Reference : Salgsdokument for skibet:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1913 - 1941 NSKD / OUOP B. til Kaptajn P. Larsen, Faxe. Ejer 1924 N. Christensen, Rønne og stadig 1936, nu hjs. Vang, og endnu ejer 1937. Ejer 1941 N.K. Strømberg, Ålborg.
1941 - 1946 JOHANNE OUOP kaptajn Gunnar A. Petersen, Allinge, fra 1941-01-17 (Fred.).
1946 - 1946 POUL OUOP kaptajn Charles Johannes Pedersen, Hasle fra 1946-01-17 (Fred.).
1946 - 1972 INGE-ROSE / INGE ROSE OUOP kaptajn Christian Fridrich Johansen, Egernsund, fra 1946-12-09 (Fred.).