Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXFL Sam-kode KSB-08689 Rig-Maskine Galease / SMH Brugstype LST
BRT 43 NRT 30 DW 70 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1895 Værft Fløytrup & Schmidts Skibsværft. Afløb 1895-04-10. Reg.nr. J-388. Byg.by Nyborg Byg.land Danmark
Dimension 57,1 x 17,0 x 6,8 feet (kend.) Maskine Sejl. Galeaserigning. + Diesel, 42 HK motor instal. 1938.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Klipperbygget.
Person-info-
Reg.by Odense / Tårs Reg.land Danmark Omdøbt fra DION Omdøbt til DYBVIG
Rederi Solgt 1944 til Kaptajn H.P. Hansen, Stige, Odense, og næ. til EJNER. Rederi
før - efter
Registreret 1946 som DYBVIG af Fejø (Årbog 1999) p.147 (men ikke i Flg. 1946). Registreret 1946 / 1947 med ejer O. Rasmussen, Tårs, og navnet EJNER. Forlist 1947 efter stranding ved Nordfyn. Sunket, senere hævet og rep. Solgt 1962 til ingeniør Jørgen Hendriksen, Nykøbing F., og næ. SHANTY, og typeæn. til FTF.
ReferencerKSB-05-0004. Årbog 1999-06. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (BOG) Årbog 1999 p.146ff. (DanTræ) 1972 p.12.
Tidligste år
 
1944 Seneste år
 
1946

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1895 - 1938 PEDER NHGC / OXFL B. til skibsreder N.P. Nielsen, stenfiskeriejer, Nyborg.
1938 - 1940 VILY OXFL Solgt 1938-02-16 til Kaptajn Th.L. Thomsen, Hadsund, og næ. til VILY. Reder død 1940. Overt. af enken Feodora F. Thomsen, Hadsund.
1940 - 1944 DION OXFL Solgt 1940 til Kaptajn Niels Peter Villads Hansen, Rødvig. Hjs. fra 1941 Fakse Ladeplads.
1944 - 1946 OXFL Solgt 1944 til Kaptajn H.P. Hansen, Stige, Odense, og næ. til EJNER.
1946 - 1946 DYBVIG OXFL Registreret 1946 som DYBVIG af Fejø (Årbog 1999) p.147 (men ikke i Flg. 1946).
1946 - 1962 EJNER OXFL Solgt 1946 til Bedstemand O. Rasmussen, Tårs, og næ. til EJNER.
1962 - 1992 SHANTY OXFL Solgt 1962 til ingeniør Jørgen Hendriksen, Nykøbing F., og næ. til SHANTY, og typeæn. til FTF. Ejer død 1990.