Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OVUI Sam-kode KSB-08893 Rig-Maskine Skonnert 3-m. / motorskib Brugstype LST
BRT 110,21 NRT 96,13 DW 175 / 185 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1920 Værft Skibsbygmester Otto Hansen. Bilbrev 1920-06-24. Byg.by Stubbekøbing Byg.land Danmark
Dimension 92,2 x 24,7 x 8,1 feet (kend.) Maskine Sejl.Skonnertrigning. + Diesel 100 iHK Skandiaverken, Lysekil, semi-diesel 2-cyl. 2SA motor install. 1938.
TeknikFart 8 knob. Mat. kravel af eg og bøg, 1 dæk, 3 master, maskine agter.
Person-infoKaptajn Frederik Adolf Christenson, Hveen, fra ny.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra TUNA (Sv.) Omdøbt til LADY VALERIE
Rederi B. til Fredrik A. Christensson, Kyrckbacken Hven som TUNA (KCPQ / SJZM). Senere ejet af Gustav H. Christensson og fra 1960'erne af Emil A. Christensson. Indfl. 1969-08-04 R. til skibsreder Erik Hemer, Holte, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1972 til J.V. Jørgensen, Vindinge pr. Roskilde. Solgt 1973-07-05 R. til kaptajn Helge Rasmussen, Søby Ærø, og næ. til LADY VALERIE.
ReferencerKSB-05-0004. H&S registr.H&S 1996:1225. H&S 1974:0093.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Fred.) p.567. (H&S 1974:0093) Bilbrev i original. Lidt afvigende mål fra Fred. (DanTræ) 1972 p.14: Solgt 1968-08-00 til Danmark, men først reg. 1969-08-00. Skal være skonnert 3-m. igen. Henlå 1971 i Stege i meget dårlig vedligeholdelsestilstand.
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1973

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1920 - 1973 OVUI B. til Fredrik A. Christensson, Kyrckbacken Hven som TUNA (KCPQ / SJZM). Senere ejet af Gustav H. Christensson og fra 1960'erne af Emil A. Christensson. Indfl. 1969-08-04 R. til skibsreder Erik Hemer, Holte, uden næ.
1973 - 1974 LADY VALERIE OVUI Solgt 1973-07-05 R. til kaptajn Helge Rasmussen, Søby Ærø, og næ. til LADY VALERIE.