Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRJP Sam-kode BOG-00001 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 1505,71 / 1479 NRT 952,05 / 1056,88 / 916 DW 1522 + 118 / 1477 + 163 / 1701 + 220 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609073 Byg.nr. 0097 bedding
Byg.år 1877 Værft B&W. Afløb 1877-09-14. Afleveret 1877-11-20. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 252,8 x 28,8 x 16,7 / 23,2 fod og maskinrum 37,4 fod (kend.) og 250,8 x 22,1 x 17,0 / 23,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 120 / 600 iHK fra 4-cyl. compound type maskine fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, 2 dæk, awningdæk type. 3 master, hækbygget, rundt spejl, glat stævn, 4 lastrum, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1918-10-30 kolliderede med et vrag ud for Cape Quiberon, Frankrig. Sunket efter koll.
ReferencerÅrbog 1993-05. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1993. Forlist 10/1918. Foto af besætningsmedlemmer (1900-1910c). (Flg. 1878) (Flg. 1914). Registertonnage 952. (StD-2) p.532. (StD-3) p.405. (ELI) (Dansk Søfartstid.) 1893-94 nr.211: Kollision i Kanalen med skonnert, 2 mand omkom. (Søulyk.) 1897 p.58: Havari i is 1897-02-08 i Drogden. + 1899 p.48: Havari i is 1899-03-17 i Den Finske Bugt. + 1911 p.18: Kollision 1911-09-19 med lægter i Dunkerque. + 1918 p.4: Kollision 1918-10-30 med vrag ved Quiberon, og skibet forliste. (Fred.) p.21. (Mir.)
Tidligste år
 
1877 Seneste år
 
1918

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = BOG-00001