Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 6168 | Skibsnavn | A.P. BERNSTORFF | ||||
Kend.bogstav. | NSJT / OYNB | Sam-kode | BOG-00002 | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | PA |
BRT | 2352 / 2316 | NRT | 1157 / 1162 | DW | 1120 + 192 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 5603462 | Byg.nr. | 0140 |
Byg.år | 1913 | Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Sfløb 1913-04-26. Afleveret 1913-07-25. | Byg.by | Helsingør | Byg.land | Danmark |
Dimension | 291,8 x 41,7 x 25,7 / 29,2 feet (kend.) Lgd.o.a. 304,5 feet. | Maskine | Dampmaskine, 523 nHK, 3300 iHK. HSM triple expansionmaskine nr. 191. | ||||
Teknik | 3 dæk, awningdæk type. Kølerum. 138 + 269 pax. | ||||||
Person-info | Besætning 51 mand. | ||||||
Reg.by | Esbjerg | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | - | Omdøbt til | RENATE |
Rederi | B. til DFDS, København. | Rederi før - efter | Omb. 1935 i Helsingør. Beslaglagt 1944-04-18 af tysk besættelsesmagt i Danmark og næ. til RENATE. Tilbagelev. 1945-06-19 til DFDS. Oph. 1957-03-28 A. i Hamburg. | ||||
Referencer | H2. Årbog 2006-06. HSM R-01. HSM R-14. FEN-04-0398. ORG-N. | H&S registr. | H&S 1996:3140. SR-foto. | ||||
Bemærkninger | (Søulyk.) Kolliderede med norske LYSAKER II (ID 3138) 1937-02-03 ved Grådyb Barre. Optræder i årbog 2006. Deltog i malteserkorsordningen 1939-1940. (StD-3) p.405; (H&S 1996:3140 = HSM R-01) Maskintegning af HSM maskine nr. 191. (H&S 1996:3140 = HSM R-14) Linjetegning. (H&S 1996:3140) HSM-karton: Specifikationer. Korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 120 stk. Arkitekttegninger. (Fred.) Beslaglagt 1944-04-09 af besættelsesmagten i Danmark og næ. RENATE. Var i dansk havn 1945-05-09 og blev 1945-06-19 tilbagelev. til DFDS. | ||||||
Tidligste år | 1913 | Seneste år | 1957 |
Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = BOG-00002