Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJVS Sam-kode ELI-00003 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1429,13 / 958 NRT 1045,35 / 894 DW 1540 + 240 / 1580 + 195 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0073 bedding
Byg.år 1873 / 1890 Værft B&W. Afløb 1872-12-00. Afleveret 1873-04-30. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 232,2 x 30,5 x 16,4 / 23,5 fod (kend.) eller 236 x 32,2 x 24,2 feet (kend.). Maskine Dampmaskine 120 / 143 nHK, 480 / 500 iHK 4-cyl. compoundmaskine fra værftet. Ny kedel instal. 1890. Desuden 3-m. skonnertrigget.
TeknikMat. klink af jern, hoveddæk + overdæk = stormdæk + mellemdæk midtskibs. 3-m. bark/skonnertrigget.
Person-infoKaptajn H.P.M. Predbjørn, 1897.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til AMUR (Rus.)
Rederi B. til Danmark D/S A/S, København = Thomas Sonne & Co., København. Rederi
før - efter
Solgt 1900-07-09 R. til Radau & Co., St. Petersburg, og næ. til AMUR (HCBQ)
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Flg. 1897) Skonnert, omb. flere gange: 1873, 1883, 1890. Ommålt 1893, 1894. (Søulyk.) 1898 p.4 grundstødt 1898-08-13 Hoborg Rev, Gotland. (Søulyk.) 1900 p.28 kollision med friholter i N-Ostsee-kanal 1900-02-08. (StD-3) p.406.
Tidligste år
 
1873 Seneste år
 
1900

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = ELI-00003