Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQDB / OXAB Sam-kode ELI-00004 / BOG- Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2144 NRT 1353 DW 3080 + 420 Klstr. -
BT - NT - IMO 1106986 Byg.nr. 0559
Byg.år 1898 Værft William Gray & Co. Afløb 1898-06-06. Afleveret 1898-09-00. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 290,3 x 42,1 x 19,0/22,6 feet Maskine Dampmaskine 3-cyl. 1075 HK.
TeknikFart 9 knob.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra JOSEPH MERRYWEATHER Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1907-03-19 til Skjalm Hvide D/S A/S, København, og næ. til ABSALON. Rederi
før - efter
Solgt 1916-05-12 til Progress D/S A/S, København, uden næ. 1940-1945 i hjemmeflåden. Havareret 1944-10-17 i Odense ved sabotage. Solgt 1950-06-27 R. til Bisco, London for oph.
ReferencerSR 1993:0032. Årbog 2005-07. FEN-10-1393. H2. B2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) 1944-10-17 sunket i Odense Havn efter sabotage. Hævet og rep.; 1950-06-27 s. Bisco London for oph., men anvendt som sukkerlægter på Mauritius; (Handel & Søfart, gruppe skibshandel) udklip 1950; (ELI): (Søfart) 1950-3 p.21f: om salg til UK; (Søulyk.) 1911 p.18 kollision; (Søulyk.) 1912 p.18 kollision; (Søulyk.) 1913 p.20 kollision med dok og kollision med skib, begge i Cardiff; (Søulyk.) 1920-21 grundstødning; (Søulyk.) 1924 p.1 kollision med Langebro; (Søulyk.) 1925 p.5 grundstødning; (Søulyk.) 1927 p.6 mand druknet; (Søulyk.) 1930 p.5 påsejlet; (Søulyk.) 1932 p.5 ramt en bøje på Merseyfloden; (Søulyk.) 1934 p.5 kollision Tynefloden. (Søulyk.) 1943 p.5. (Søulyk.) 1944 p.5 havari efter eksplosion 1944-10-17 i Odense Havn. (StD-3) p.406. (Mir.) (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.534. (Søulyk.) 1944 nr.1. Havariet 1944-10-17.
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1951
Reference : Foto af ABSALON.

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = ELI-00004 / BOG-