Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMHL / OUOC Sam-kode KSB-10027 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 59 / 63 NRT 26 DW 11 + 5 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0037
Byg.år 1902 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1902-06-26. Afleveret 1902-09-08. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 72 x 17,1 x 7,2 feet kend. Maskine Dampmaskine, 20 nHK, 116 iHK, fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskine fra værftet til dobbelt skrue.
TeknikFart 7 knob. Mat. stål, 1 dæk, 2 tværskibs skorstene, ingen mast.
Person-infokaptajn H.C. Clemmensen (Flg. 1923 p.2);
Reg.by Løgstør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Ministeriet for offentlige Arbejder, København. Overgået 1923 til P&T = Postvæsenet, hjs. Løgstør. Rederi
før - efter
Solgt 1942-11-04 A. til Kaptajn C. Salling Jensen, Ålborg. Solgt 1943-02-13 A. til P&T, København, for hvilken den sejlede sidste ordinære tur på Løgstør-Aggersborg Nord 1942-06-18. Solgt 1946-08-06 R. til Firma Marstal Kulimport, Marstal. Solgt 1946-08-14 R. til Skilsø A/S ved S.H. Smith Sørensen, Arendal, Norge, uden næ. (LMSN).
ReferencerP&T. KSB-08-0011. FEN-08-1105. H&S registr.H&S 1996:1227. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-08-0011) Salgsskøde. skibet optræder under P&T til og med Flg. 1946, så salget er formodentligt ikke gennemført. Udstationeret Løgstør. (ELI): (Rosendahl-2) 1) noteret anm. solgt 1942-11-04 til C.S. Jensen, Ålborg. anm. solgt 1946-04-05 til Marstal Kulimport. anm. solgt 1946-08-14 til Arendal. (Vends. Årb. XIII, p.161ff) om færgefarten. (ELI) brev fra Toralf Nielsen (se rederi-2) færgen i brug hvert år i højsæson til 1960, udgik af skibsreg. 1975. (Fred.) Ommålt 1916 til 26 NRT.
Tidligste år
 
1942 Seneste år
 
1942
Reference : Salgsdokumenter på salg af skibet:
Reference : Tegning af AGGERSUND

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10027