Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQLT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 527,48 / 533 NRT 297,67 / 298,5 DW 100 + 60 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609005 Byg.nr. 0100
Byg.år 1876 Værft B&W. Afleveret 1876-11-27. Bilbrev 1876-11-29. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 195,6 x 22,5 x 11,3 fod (kend.) Maskinen: 56,3 fod. Maskine Dampmaskine 200 nHK, 1000 iHK på 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet. + Skonnertrigning.
TeknikFart 12,5 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, 2 langskibs skorstene, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Generalpostdirektionen, Det kgl. danske Postvæsen, for ruten Korsør - Kiel og - Nyborg. Overtaget 1883 af De sjællandske Statsbaner, Korsør. Overtaget 1887-05-26 af DSB. Rederi
før - efter
Solgt 1907-10-03 R. til Direktør Anders J. Andersen og Firma Levin & Sønners Eftf., København. Solgt 1909-05-04 R. til Neue Hamburg-Cuxhaven-Helgoland Linie GmbH., Hamburg, og næ. til HELGOLAND. Oph. 1911.
ReferencerP&T. DSB. FEN-05-0727. FEN-05-0744. H&S registr.SR-foto. H&S 1931:0321. H&S 1952:0620.
Bemærkninger(Fred.) + (Fred. P&T). (Mir.) anfører salg 1908 til ANdersen, mens salget til Levin er i 1910 fra Tyskland og derefter oph. (Flg.) 1907 giver målene 524 BRT, 298 NRT, 160 DWt, 200,6 x 23,1 x 11,6 feet (kend.) og maskine på 230 nHK, 800 iHK. (Flg.) (H&S 1931:0321) Stik af skib fra Ill.Tid. (H&S 1952:0620) Tegning af Caroc, 1876.
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1911
Reference : Foto af SOPHUS DANNESKJOLD SAMSØE
Reference : Stik fra Ill. Tidende af SOPHUS DANNESKJOLD SAMSØE