Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJFH / OYFM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 39 / 35 NRT 27 DW 6,5 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0015
Byg.år 1861 Værft B&W - Baumgarten & Burmeister, søsat 1861-05-25, afl. 1861-07-12 kl. 1230. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 84,3 x 12,5 x 5,6 feet. Dybgang 2-6 fod. Maskine damp, hjulskib, B&W, Hjuldiameter 8 fod. 2 højtryksmaskiner, 10-12 HK.
Teknik-
Person-infoC. Brøgger, kaptajn (Flg. 1920);
Reg.by Silkeborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Hjejlen D/S, Silkeborg v/ P. Warthoe (Flg. 1920) v/J.P. Kaarsted (Flg. 1959). Rederi
før - efter
-
ReferencerREF-16-1430. B&W R-04. Årbog 1960-12. Årbog 1975-04. FEN-13-1725. FEN-13-1741 TSBEV. H&S registr.H&S 1996:2015. SR-foto.
Bemærkninger(REF-16-1430) Artikel om skibet i Redningsbåden m.fl.; (H&S 1996:2015) 4 tegninger af maskine, snit og plan, gentegnet 1942, signeret Kisby. (Prior). (BOG) I årbog 1960 p.207: Illus. af første rejse ti Randers, 1861. Kong Frederik VII deltog 1861-06-22 i indvielsesturen fra Silkeborg. (BOG) Årbog 1975 p.45, 51, 56, 81: Her gengivet galionsfigur. (FEN-13-1725) Artikler om skibets historie. (DKKulturarv.) p.115.
Tidligste år
 
1861 Seneste år
 
2015 og senere
Reference : HJEJLEN - verdens ældste dampskib;
Reference : Artikler, udklip, om HJEILEN
Reference : Foto af HJEILEN