Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDJP Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 398 / 397,75 NRT 381 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1891 Værft Skibsbygmester Søren Abrahamsen, Nordby. Bilbrev 1891-06-10. Byg.by Nordby, Fanø Byg.land Danmark
Dimension 125,9 x 25,5 x 15,2 fod (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg, bøg og fyr, forhudet med yellow metal, 1 dæk, 3 master. Hækbygget, rundt spejl, stævn uden pynt.
Person-infoKaptajn A.C. Andersen (Flg. 1909)
Reg.by Nordby, Fanø Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Barkskibet Sørines Rederi A/S, bestyr. reder Mathias Søren Jepsen, Nordby. Rederi
før - efter
Bestyrende reder Peder Nielsen Winther, medejer, overtog opgaven fra 1906-08-10. Havarerede 1909 på rejse fra St. Lawrence til London, og kom i nødhavn i Falmouth. På rejsen 1910 fra England til Charlton Island, Hudson Bay, havarerede skibet og blev kondemneret.
ReferencerORG-N. REF-16-1436. H&S registr.-
BemærkningerHavareret i storm 1909-12-17 på Nordatlanten, mistede ror og formast og ankergrejer. Riggede nødmast m.m. og klarede sig til Falmouth under kaptajn Andersen og styrmand Kallesen. Barken fik rejse til Hudson Bay i 1910, hvor den forliste ved Charlton Island og blev kondemneret 1910-09-20. (Fred.) p.453. (BogID3499) p.27: Foto af skibet i isen i Hudson Bay. (JM) Oplysninger på sitet "mitfanoe" forklarer begivenhederne: Tre mand hjemsendtes i eftråret. Resten af besætningen overvintrede og rejste hjem 1911 og kom til København 1911-08-02 med OSCAR II.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1910
Reference : Fanøbarken SØRINE.