Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGWS Sam-kode ELI-00038 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1127 / 1130 NRT 705 / 703 DW 1450 + 140 Klstr. -
BT - NT - IMO 1133598 Byg.nr. 0285
Byg.år 1894 Værft Howaldtswerke A.G. Afløb 1894-08-30. Afleveret 1894-08-00. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 214,7 x 30,9 x 18,4 / 12,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 120 nHK, 500 iHK, triple expansion type fra værftet.
Teknik2 dæk, spardæk type. 2 master.
Person-infoKaptajn J. Sønnichsen, 1909. Kaptajn J. Dam, 1912.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Torm D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Rekvireret 1917 af The Shiping Controller, London, KR. R.S. Dalgliesh, Newcastle. Forlist 1918-04-24 efter torpedering ud for Start Point.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-1) detaljer om søforhør 1895. (Fred.) p.192. Detaljer. (ELI) (Søulyk.) 1895, p.34 kollision 1895-09-14 mod jagt VEGA syd for Prøvestenen; (Søulyk.) 1896, p.42 grundstødning 1896-12-30 under bgs. ved Abroath Harbour; (Søulyk.) 1900, p.28 brand om bord 1900-01-14 i Pillau havn; (Søulyk.) 1909, p.20 kollision 1909-12-20 med AUGUST, Sv. ved Holtenau; (Søulyk.) 1912, p.20 havari med tabt dæksladning 1912-10-23 i Østersøen; (Søulyk.) 1918, p.4: forlist, sunket 1918-04-24 efter torpedering i eng. tjeneste af tysk ubåd ud for Start Point, 12 omkom; (StD-3) p.407.
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1918

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = ELI-00038