Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXXJ Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 12788 NRT 7467 DW 19740 Klstr. -
BT - NT - IMO 5003320 Byg.nr. 0610
Byg.år 1956 Værft Mitsui Zosen Kabushiki Kaisha. Afløb 1956-07-25. Afleveret 1956-10-30. Bilbrev 1956-08-07. Byg.by Tamano Byg.land Japan
Dimension 533,2 x 72,1 x 39,2 feet (kend.) Maskine Diesel, B&W / Mitsui, 9.200 iHK motor.
TeknikFart 15 - 16 knob. 1 dæk, 14 tanke, 2 master, bro midtskibs, maskine agter.
Person-infoKaptajn H.Th. Jensen, 1956 fra nybyg.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til LUCKY ERA ex PACLUCK ex CAMBRIDGE TRADER
Rederi B. til I/S med Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Solgt 1965-01-25 Westwater Shipping Inc. Monrovia, og næ. til CAMBRIDGE TRADER. Solgt 1970-09-00 til East Pacific Steam Ship Co., Monrovia, og næ. 1972 til PACLUCK. Solgt 1973 til Colmar Maritime, Famagusta, og næ. til LUCKY ERA. Forlist 1975-01-21 efter grundstødning ved Mayaguana Island i Bahamas forårsaget af maskinrumseksplosion.
ReferencerORG-N. REG-01-0021. H&S registr.-
Bemærkninger(Gl.Erik) detaljeark; (ELI) (Børsen) 1956-10-29: Note om nybygning til rederen. (Berl.Tid.) 1956-07-26: Søsat i Japan. (Børsen) 1956-07-26: Søsat i Japan, døbt af fru minister Karl Kruse, Tokio. (Børsen) + (Berl.Tid.) 1956-10-31: Afleveret fra værft. (Børsen) 1960-10-26. Havari på ror, opankret på Schelde. (REG-01-0021) Yderligere registreringsdata om ejerforhold.
Tidligste år
 
1956 Seneste år
 
1975
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet ADRIAN MÆRSK (I).