ID-nummer | 6286 |
Skibsnavn | ADRIAN MÆRSK (I) |
Kend.bogstav. | OXXJ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | TK |
BRT | 12788 |
NRT | 7467 |
DW | 19740 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5003320 |
Byg.nr. | 0610 |
Byg.år | 1956 |
Værft | Mitsui Zosen Kabushiki Kaisha. Afløb 1956-07-25. Afleveret 1956-10-30. Bilbrev 1956-08-07. |
Byg.by | Tamano |
Byg.land | Japan |
Dimension | 533,2 x 72,1 x 39,2 feet (kend.) |
Maskine | Diesel, B&W / Mitsui, 9.200 iHK motor. |
Teknik | Fart 15 - 16 knob. 1 dæk, 14 tanke, 2 master, bro midtskibs, maskine agter. |
Person-info | Kaptajn H.Th. Jensen, 1956 fra nybyg. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | LUCKY ERA ex PACLUCK ex CAMBRIDGE TRADER |
Rederi | B. til I/S med Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1965-01-25 Westwater Shipping Inc. Monrovia, og næ. til CAMBRIDGE TRADER. Solgt 1970-09-00 til East Pacific Steam Ship Co., Monrovia, og næ. 1972 til PACLUCK. Solgt 1973 til Colmar Maritime, Famagusta, og næ. til LUCKY ERA. Forlist 1975-01-21 efter grundstødning ved Mayaguana Island i Bahamas forårsaget af maskinrumseksplosion. |
Referencer | ORG-N. REG-01-0021. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Gl.Erik) detaljeark; (ELI) (Børsen) 1956-10-29: Note om nybygning til rederen. (Berl.Tid.) 1956-07-26: Søsat i Japan. (Børsen) 1956-07-26: Søsat i Japan, døbt af fru minister Karl Kruse, Tokio. (Børsen) + (Berl.Tid.) 1956-10-31: Afleveret fra værft. (Børsen) 1960-10-26. Havari på ror, opankret på Schelde. (REG-01-0021) Yderligere registreringsdata om ejerforhold. |
Tidligste år | 1956 |
Seneste år | 1975 |