Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBJS Sam-kode KSB-10035 Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 199,87 / 192,87 NRT 176,5 / 163,63 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0007
Byg.år 1868 Værft Skibsbygmester C.J. Jensen, Bregninge Skov. Bilbrev 1868-08-28. Omb. 1888 hos Ring Andersen. Byg.by Troense, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 104-1 x 21-7 x 11-3 fod. 105,8 x 22,2 x 11,9 feet (LR.) Maskine Sejl. Brigrigning til 1888, derefter skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, fladt spejl, hækbygget, kvindelig galion.
Person-infoKaptajn L.B. Frandsen (Flg. 1889). Kaptajn G. Jensen (Flg. 1891). Kaptajn G.V. Wilde (Flg. 1903). Kaptajn J. Clausen (1913).
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra ASTER Omdøbt til -
Rederi Fra 1888 i nyt partrederi med BR. hos Købmand N. Jensen, Svendborg, med 9/10-part, og næ. til ALFREDE, og kom i Nord- og Østersøfart. Ejer 1913 C.P. Jensen, Troense, Svendborg. Rederi
før - efter
Ejer 1920 : Skibsreder P.G. Utzon Buch, København. Solgt 1920-02-17 til kaptajn M. Boberg, Skillinge, Sverige. Forliste kort efter salget.
ReferencerSR-bilag 1951:0607. KSB-08-0023. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(SR-bilag 1951:0607) + (Rosendahl-2) p.110: Detaljer. (H&S 1996:1227 = KSB-08-0023) salgsdokument 1920-02-17 typebet. skonnert. (ELI) (StD-1) p.450ff. (Søulyk.) 1911 p.20: Kollision 1911-11-20 med S/S NORMANDIET af Esbjerg ved Falsterbo Fyrskib.
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1920
Reference : Salgsdokumenter på salg af skibet:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1868 - 1888 ASTER NBJS B. til Partrederi i Svendborg ved skibsreder Rasmus Hansen, Vindeby, med 3/24-part. .
1888 - 1920 NBJS Fra 1888 i nyt partrederi med BR. hos Købmand N. Jensen, Svendborg, med 9/10-part, og næ. til ALFREDE, og kom i Nord- og Østersøfart. Ejer 1913 C.P. Jensen, Troense, Svendborg.